A doua zi a proiectului ”Ora de educație rutieră” a început cu și mai multă energie față de prima zi. Dornici să învețe lucruri noi și de mare ajutor, copiii au fost foarte atenți la explicațiile date de ”profesorii” nostri, adică şase studente din cadrul Facultăţii de Psihologie şi doi poliţişti de la Poliţia Locală Bucureşti.
Pentru a le capta interesul elevilor, învățătorii le-au povestit puțin despre proict înainte ca echipele noastre sa ajungă la ei. Copiii ne-au primit cu zambetul pe buze și plini de entuziasm. Am întâlnit elevi nerăbdători să se implice în discuții, să pună întrebari, dar mai ales să asimileze informații noi pentru ei.
Pentru a nu se simți la fel ca la o oră normală de curs, studenții de la psihologie care le-au ținut „Ora de educatie rutiera” și-au propus să interacționeze cu elevii prin joculețe. Înainte de începerea cursului, studenții împreuna cu elevii au stabilit câteva reguli pentru ca ora să decurgă cât mai bine. Prima si cea mai importantă regulă a fost aceea de a ridica mâna atunci când doresc să spună sau să întrebe ceva. Fiind plini de pasiune, copiii nu au putut respecta această regulă până la finalul orei.
Studenții au început ora cu o întrebare: ”Care este primul cuvânt ce vă vine în minte atunci când auziți despre educație rutieră?”. Răspunsurile copiilor au venit rapid și într-un număr foarte mare: ”mașini, pietoni, semafor, semne de circulație, poliție, trecere de pietoni, metrou, bicicletă”. Toate cuvintele-cheie date de copii au fost foarte bune. Ora a continuat cu alte joculețe menite să-i învete semne și reguli de circulație într-un mod interactiv. Le-au fost arătate imagini cu mai multe semne de circulație pentru a face diferența între semnele care atenționează și cele care indică ceva. Spre surprinderea tuturor, elevii au știut majoritatea semnelor pe care le-au văzut. Următorul joc a fost legat de culorile semafoarelor si ceea ce reprezintă acestea. Copiii au fost rugati să deseneze un semafor pe tablă, iar aceștia au reprodus semaforul pentru șoferi. Și de această dată au dat dovadă că știu semnificația semaforului. S-au purtat discuții legate și de regulile pe care trebuie să le respecți atunci când circulă cu transportul în comun.
Potrivit polițistilor, cea mai mare categorie de victime din accidentele rutiere sunt, din păcate, copiii. Acestia fie sunt loviti de o mașină atunci cand traversează strada neregulamentar, fie cand se joacă in locuri nesigure pentru ei.
Spre finalul orei, în clasă a fost invitat un ofițer de poliție. Elevii au fost foarte fericiți și i-au adresat nenumărate întrebări polițistului. Acesta a făcut fața volumului mare de întrebări și a clarificat toate nelămuririle, în plus, le-a prezentat și uniforma sa.
Marea surpriză a venit atunci când elevii, împreună cu polițiștii, au ieșit în curtea școlii unde au gasit o mașină a Poliției Locale București. Toți au fost bucuroși să intre în mașină, să vorbească prin stație și mai ales să pornească girofarurile și sirena.
La sfârșitul programului, copiii au plecat cu mai multe cunoștințe despre legislație, iar noi am plecat acasa fericiți că am reușit și astăzi să ne ducem planul la bun sfârșit, dar am căzut puţin şi pe gânduri, mai ales după una dintre conversaţiile din timpul orei:
Poliţist: “Doreşte cineva să se facă poliţist atunci când o să crească mare şi de ce?”
Copil: “Da, deoarece vreau să ajut şi să salvez mulţi oameni, să-i protejez de hoţi şi să fac lumea mai bună.”
Foto credit: http://sutrazvan.ro/